Második nap

2014.07.24. – Második nap (1425 – 1268 fkm)

masodiknap_terkep

 

 

 

 

 

 

 

DSC02378

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egy esemény dús napra ébredtünk, bár ezt  a reggel 5:45-ös induláskor még nem is sejtettünk. A félig felszálló ködben haladtunk völgymenetben, ami persze egy fél órán belül ismét szinte tejködbe váltott át.

Először szólítottak meg minket rádión (7:00 előtt egy kicsit) az uszályokat toló hajó horvát felségjelzésű volt, így valami horvát-szerb nyelven szólított meg minket, majd miután kértük németül is összefoglalta, hogy balról előzzük meg. Miután megelőztük a köd helyzet egyre csak romlott.

7:20-kor az 1410 fkm -nél Lati fennakadt egy homokpadon, így mivel a hajózási útvonalon kívülre kerültünk fennakadva vártuk a köd felszálltát, az uszály meg is előzött minket, majd kB 500 méter múlva a horvát partoknál Ő is várakozásba kezdett.

A délelőtt és a kora délután nagyon meleg és erős napsütésben telt el.
Az 1330 fkm környékén a gázolaj fogyása miatt alapjáratot kapcsolva elkezdtük volna a tank feltöltését, de a levegőztető szelep “megszökése” miatt csak az 5 literes kannából töltünk.

17:30-kor az 1285 fkm -nél horgonyt dobtunk, egy szigettől nem messze, de mivel erős a sodrás, így nem tartottuk biztonságosnak éjszakára. Így a megtalált levegőztető szeleppel már fel tudtuk tölteni színig a tankot. Indítanánk a motort, de az önindítót csak ütéssel tudjuk működésre késztetni. 18:30-kor a motor beindítása és a horgony felhúzása után folytattuk völgymenetben az utat.

19:30-kor egy kompot vettünk észre ami a BEOCINSK sziget mögül haladt át a túloldalra, így az éjszakai pihenésre a szigett mögötti Duna ágat választottuk. Szerencsére a sziget mögé kerülve 2 méternyi víz maradt alattunk, majd beljebb haladva 4 méteres vízben dobtunk horgonyt. Szerencsére az áramlás minimális, és a horgony sem igazán csúszott.

Fogyasztás: kb 36 liter gázolaj, kb. 1 liter motorolaj
Megtett út: 157 fkm

Vélemény, hozzászólás?